سعید راد: سینمای ما قهرمان ندارد/ احمدرضا درویش پای من ایستاد
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۰۸۹۱
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، سعید راد بازیگر سینما در ادامه گفتگوهای شفاهی به ارایه توضیحاتی پرداخت.
وی با بیان اینکه متولد محله سنگلج است، گفت: زمانی که ۵ ساله بودم پیش عموها، پدربزرگ و مادر بزرگم بودم و با آنها از سنگلج به شمیران آمدیم؛ درواقع من بچه شمیران هستم.
وی درباره حضورش در فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی بیان کرد: تهیه کننده این فیلم موافق حضور من در «صادق کرده» نبود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
راد درباره علت مخالفت تهیهکننده «صادق کرده» گفت: به دلیل اینکه بهروز وثوقی در آن دفتر فیلمهای زیادی از جمله «گوزنها» و «خاک» را کار کرده و این نقش را برای او درنظر گرفته بود. نقش تنگسیر را قرار بود من بازی کنم که به بهروز وثوقی داده شد و انتخاب درستی بود شاید من نمیتوانستم به آن شکلی که امیر نادری میخواست آن نقش را درآورم.
راد با بیان اینکه قرار بود در فیلم «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی بازی کند، اظهار کرد: داریوش ارجمند آن نقش را بسیار خوب بازی کرد اما اگر من حضور داشتم به شکل دیگری میشد زیرا من اسلحه وینچستر گرفته بودم و در خانه تمرین میکردم که نشد بازی کنم.
این بازیگر با بیان اینکه «سفر سنگ» برای او یک شناسنامه بود، گفت: از مسعود کیمیایی در بازیگری درسهای زیادی گرفتم. در شروع فیلمبرداری تیپ کُردی درنمیآمد و مسعود کیمیایی میگفت یک جای کار ایراد دارد، من هم خیلی ناراحت شده بودم یک دفعه آقای کیمیایی با بلندگویی که در دستش بود با صدای بلند گفت سعید مشکل را پیدا کردم، گامهایت را بلندتر بردار و درست همان چیزی شد که میخواست. این جزئینگری یعنی کارگردان به خوبی صحنه را میشناسد.
بازیگر «عقابها» مطرح کرد: در فیلم «خط قرمز» که یکی از کارهای خوب من است مسعود کیمیایی طوری حرکتها را نقاشی میکرد که من به راحتی متوجه میشدم باید چه کاری انجام بدهم یعنی من را از یک فضای معمولی درمیآورد و به یک آدم عصبی که خون بالا میآورد و در حین حال امنیتی بود، تبدیل کرد. در آن زمان کارگردانهای خوب زیاد نبودند و وجود کارگردانهایی مانند مسعود کیمیایی نعمت بود.
وی درباره دستمزد بازیگرها نیز توضیح داد: دستمزد محمدعلی فردین از همه ما بیشتر بود و بعد از او بهروز وثوقی و بعد من. البته دستمزدها متغیر بود. به عنوان مثال، دستمزدی که من برای فیلم «هدف» به خاطر پورسانت گرفتم از فردین بیشتر بود. زمانی که فردین دستمزدش ۳۰۰ هزار تومان و بهروز وثوقی هزار ۲۰۰ هزار تومان میگرفت، دستمزد من ۱۵۰ هزار تومان بود.
وی با بیان اینکه قصه «عقابها» جدید بود، عنوان کرد: در این فیلم سکانسی که من با اسلحه عراقیها را میزدم و جمشید هاشم پور از هلی کوپتر میپرید، خیلی واقعی و طبیعی بود. یادم میآید وقتی برای اولین بار در سینما این فیلم را میدیدیم زمانی که هاشم پور از هلی کوپتر میپرید، مردم دست زدند. مردم در فیلمها قهرمان را دوست داشتند و در مقابل بازیها در فیلم واکنش نشان میدادند. متاسفانه در حال حاضر سینمای ما قهرمان ندارد.
بازیگر «پایان خدمت» درباره همکاری خود با احمدرضا درویش در فیلم «دوئل» نیز توضیح داد: آقای درویش من را خیلی دوست داشت و انصافاً در فیلم «دوئل» پای من ایستاد. در آن زمان که از من دعوت کرد تا در این فیلم حضور داشته باشم فیلم «متولد ماه مهر» او هم اکران بود که به من گفت «متولد ماه مهر» در سینما آفریقا در حال اکران است دوست دارم شما این فیلم را ببینید و با کار من آشنا شوید. من بعد از دیدن فیلم به دفتر او رفتم و درباره فیلم باهم صحبت کردیم. درویش در فیلم «دوئل» برای من فرش قرمز پهن کرد. در «دوئل» یک نقش منفی خولی منش چندوجهی که آن را بسیار دوست داشتم توسط آقای درویش به من داده شد.
راد با بیان اینکه یکی از بهترین نقشهایش «دوئل» است، عنوان کرد: یادم میآید در اولین نمایش جشنواره در سینما سپیده زمانی که اسم من در اول فیلم آمد مردم از خوشحالی دست میزدند و من از خوشحالی اشک میریختم. بعد از سالها دوباره با مردم فیلم میدیدم.
وی با بیان اینکه بازیهای هدیه تهرانی را دوست دارد، بیان کرد: در جایی با هدیه تهرانی مصاحبه شده بود و پرسیده بودند که چرا در فیلم «دوئل» نقش بسیار کم بود را پذیرفته است؟ او در پاسخ گفته بود حضورم در این فیلم برای خوشامدگویی به سعید راد است. چنین رفتاری فقط از یک بازیگر حرفهای برمی آید؛ هروقت از من درباره بهترین بازیگر زن سوال میکنند من نام او را میگویم.
بازیگر: چ» با بیان اینکه بازیگر باید با ۲ موضوع آشنایی کامل داشته باشد، افزود: مهمترین آن تکنیک بازی است که بازیگر باید بداند. یک بازیگر در کار با کارگردانهایی مانند مسعود کیمیایی و امیر نادری این مشخصه را به خوبی میتواند درک کند و من تکنیک بازی را از امیر نادری یاد گرفتم. مهمتر از تکنیک، حس بازیگری است که اگر هر ۲ را با هم داشته باشیم یک بازیگر خوب هستیم.
وی در پاسخ به سوال مسعود نجفی مبنی بر اینکه از روندی که از شروع بازیگری تا به امروز طی شده راضی است، پاسخ داد: اگر به عقب برمیگشتم بازهم بازیگر میشدم. من هنوز هم تشنه تجربه در بازیگری هستم، سعی دارم فرم بدنم را نگه دارم و هنوز هم منتظر یک نقش خوب هستم. من معتقدم بودم یک بازیگر، وابسته به حضور مداوم او است. زمانی که دوربین دیجیتال شد از آن خوشم نمیآمد اما بعد دیدم امروز دنیا با دیجیتال کار میکند.
سعید راد درباره بهترین بازیگران سینمای ایران بیان کرد: پیمان معادی بسیار بازیگر فیزیکالی است و حامد بهداد خوب بازی میکند. امیر جدیدی متین و فوق العاده ورزشکار خوبی است؛ چند نقش بسیار خوب از او دیدهام.. شهاب حسینی آنقدر خوب بازی میکند که جایزه بینالمللی گرفته است و هدیه تهرانی بازیهای درخشانی دارد و همه فیلمهای او حتی فیلمهای تجاریاش را هم دیدهام.
سعید راد بعد از انقلاب در فیلمهایی همچون «ساخت ایران»، «مرز»، «خط قرمز»، «برزخیها»، «عبور از میدان مین»، «دادشاه»، «عقابها»، «دوئل»، «پروانگی»، «گیرنده»، «چ»، «پایان خدمت» و «عشق و جنون» نقش آفرینی داشته است.
کد خبر 5304834 زهرا منصوریمنبع: مهر
کلیدواژه: سعید راد هدیه تهرانی مسعود کیمیایی ناصر تقوایی شهاب حسینی احمدرضا درویش حامد بهداد امیر نادری مسعود نجفی حضور هنر ایران در جهان فیلم کوتاه روز ملی سینما موسیقی ایرانی تئاتر ایران برنامه تلویزیونی جشنواره فیلم ونیز فیلم سینمایی فیلم زالاوا سازمان صداوسیما برنامه رادیویی شبکه یک سیما رادیو نمایش موزه سینما مسعود کیمیایی بهروز وثوقی یک بازیگر صادق کرده سعید راد فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
درویش: پرسپولیس خواهش و تمنا نمیکند؛ دلالها فضا را آلوده میکنند
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: همه بزرگان فوتبال آمدند و رفتند و پرسپولیس همیشه پرسپولیس بوده و این نیست که پرسپولیس بخواهد خواهش و تمنا کند.
به گزارش تسنیم، رضا درویش در پایان دیدار پرسپولیس و سپاهان که با تساوی بدون گل خاتمه یافت، گفت: از بازیکنان و همچنین یار دوازدهم (هواداران) تشکر میکنم که از دقیقه یک تا 95 سنگ تمام گذاشتند. موقعیتهای خوبی داشتیم ولی آن چیزی که انتظار داشتیم، محقق نشد.
وی ادامه داد: شاید روزی بازیکنان کشورهای عربی را منع میکردیم که خودشان را در نیمه دوم و اواخر بازی به مصدوم میزدند. حتماً همکاران شما به مردم نشان میدهند که بازیکنان حریف از دقیقه 5 بازی بالغ بر 20 بار یا مصدوم شدند یا شبه مصدومیت داشتند و این روند موضوع بازی را کُند میکرد. ما هم از موقعیتها استفاده نکردیم. عالیشاه کاپیتان ما نباید آن کار را در حساسیت بازی انجام میداد (درگیری با بازیکن حریف و اخراج شدن). هر چند بازیکن حریف بر روی او خطا کرد، اما یک بازیکن باتجربه نباید این کار را میکرد. ما در اوج حملات بودیم، اما متاسفانه آن اخراج رقم خورد و قسمت نبود که برنده شویم.
درویش درباره اتفاقات بین دو نیمه و توهین هواداران سپاهان و تغییر جایگاه بانوان تماشاگر گفت: توهین در همه جای دنیا محکوم است، جالب این جاست که قدرتی دارند که مهمان هستند، اما میزبان را مورد حرفهای رکیک و سرزنش قرار میدهند. حتی مسئولان امنیتی هم که اینجا بودند، دیدند اولین نارنجکی که انداختند، از طرف آن قسمت بود. امیدوارم فضایی ایجاد شود که احترام فراموش نشود و یادمان باشد که فضای ورزش یک فضای با احترام است.
وی در پاسخ به این سوال که گفته میشد مسئولان پرسپولیس برای تمدید قرارداد اوسمار بازی با سپاهان هستند، گفت: اینها همه شایعه است. از اوسمار برنامه خواستیم و او اجازه خواست که افکارش معطوف به بازی با سپاهان است و بعد از آن برنامهاش را ارائه میدهد. شما یک آمار بیاورید که از چند باشگاه، مدیر یا مسئول پرسیدهاید که چرا بازیکنان را تمدید نکردهاند؟ الان پنج هفته است که میگویند چرا تمدید نمیکنید، چه زمانی تمدید میکنید و چه کسی را جذب میکنید؟
درویش ادامه داد: همه اینها در فضای مجازی است. بازیکن با ما قرارداد دارد و ما با چند نفر از آنها نیز صحبت کردیم، اما فکر کردیم که بهتر است در یک فضای کم استرستر با آنها صحبت کنیم. به همین دلیل گفتیم که بازی با سپاهان تمام شود و بعد از آن صحبت با بازیکنان را شروع کنیم. این را همه باید بدانند که همه بزرگان فوتبال آمدند و رفتند و پرسپولیس همیشه پرسپولیس بوده است. این نیست که پرسپولیس بخواهد خواهش و تمنا کند. بازیکنان عاشق پرسپولیس هستند و همه این بازیکنان که قراردادشان تمام شد و با آنها صحبت کردیم، اولویتشان پرسپولیس است. برخی دلالان فضایی آلوده درست میکنند.
مدیرعامل پرسپولیس درباره تغییر این باشگاه به «پرسپولیس شهر یا ملت» گفت: این هم از آن حرفهایی است که جنجال و استرس به هوادار وارد میکند. پرسپولیس از روز اول پرسپولیس بوده و تا آخر هم خواهد بود.
وی درباره تخصیص منابع مالی عنوان کرد: حتماً اولویت واگذاری این دو باشگاه براساس این بود که بدهیهایی که از گذشته مانده پرداخت شود. پرداختها در اولویت مالکان است. ضمن اینکه بانک شهر قبل از اینکه مالک شود، کمک کرده است.
درویش درباره درباره پرداخت نشدن قسط سوم طلب یحیی گلمحمدی و جریمه پنج میلیادی گفت: نه، اینها بحثهای یکسری دلال است که بیرون گود نشستهاند و این فضا آلوده را درست کردهاند. من با گلمحمدی صحبت کردم و از او رخصت گرفتم. خودم با او صحبت کردم که با توجه به اینکه برای مجوز حرفهای مجبوریم بدهیها را بدهیم، پولش را با تاخیر پرداخت کنیم و مشکلی هم نبود.
وی درباره عملکرد اوسمار در دیدارهای مهم مثل استقلال، سپاهان و آلومینیوم گفت: این را از کارشناسان بپرسید که مالکیت و موقعیت گل در این بازیها را بیشتر در اختیار تیم ما بود.
کانال عصر ایران در تلگرام